|
| REKLAMA A EFEKTIVITA |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
| Efektívna reklama |
|
| Reklamnú kampaň možno považovať za efektívnu pri: |
|
| - vynaložení minimálných nákladov |
|
| - oslovení maximálneho počtu požadovanej skupiny zákazníkov |
|
| - dosiahnutí očakávaného efektu/zisku |
|
| Ako vybrať efektívnu formu |
|
| Reklamné zdelenia môžu byť prezentované niekoľkými formami a prostredníctvom zvolených druhov médií. Reklama môže byť prevedená v textovom, grafickom, video alebo zvukovom formáte. Firmy môžu realizovať prenos reklamy prostredníctvom internetu, televízie alebo rádia, t.j. elektronickými médiami a aj prostredníctvom tlače, letákov, reklamných predmetov, príp. osôb. Zadávateľ reklamy by si mal zvoliť spôsob šírenia reklamy, na základe ktorého dôjde k efektívnemu osloveniu požadovanej cieľovej skupiny verejnosti. |
|
| Pri členení potenciálnych zákazníkov do cieľových skupín často rozhodujú: |
|
| - príjem |
|
| - záujmy |
|
| - vek |
|
| - pohlavie |
|
|
|